تبلیغات
آنتی ماسون - چرا قرآن به زبان عربی نازل شد؟
 
آنتی ماسون
جهان را برای ظهور آماده کنیم
درباره وبلاگ


شاید سوال های زیادی درباره برخی اعداد مانند ۶۶۶ برای شما بوجود امده باشد که اصلا معنی این عدد چیست و چه رابطه ای با شیطان دارد چرا مثلا عدد ۲۲۲ را به شیطان نسبت ندادند؟؟ و واقعا فراماسونری چیست؟می توان گفت این سؤالی است که افراد بسیاری قادر به پاسخ دادن نیستند و یا اطلاعات دقیقی در این رابطه ندارند. این در حالی است که این تشکیلات و اعضای آن، نقش مهمی در تاریخ داشته اند و شناخت این تشکیلات، برای ما مسلمانان امری لازم و ضروری است.سعی از ایجاد این وبلاگ آشناکردن شما با علائم و گروه های شیطان پرست است.

مارا از نظر های خوبتان محروم نسازید.

وبلاگ anti mason در قبال محتوای لینک ها هیجگونه مسئولیتی بر عهده ندارد.لطفا" در صورت مشاهده ی مطالب غیر اخلاقی لینک های سایت به ما اطلاع دهید.

 

مدیر وبلاگ : mm
نویسندگان
پنجشنبه 11 آبان 1391 :: نویسنده : mm

عکس
های زیبا از قرآن کریم - www.taknaz.ir

 


این نوشتار در صدد پاسخ به سوالی درون دینی است که خود به دو سوال دیگر تقسیم می شود: 1)چرا پیامبر عرب زبان، برای قوم عرب زبان، کتابی عربی آورد؟ 2) چرا آخرین پیامبر از بین عرب ها مبعوث شد تا بالطبع کتابش عربی باشد؟

 

 به ادامه مطالب رجوع کنید




درباره زبان، روش و نگارش متون دینی، بحث های گوناگونی مطرح است که رشته ها و گرایش های متعددی در دانشگاه ها به آن می پردازند.

 در این نوشتار، از بین کتاب های مقدس، قرآن را برگزیده و از بین بحث های متعدد آن تنها به این می پردازیم که " چرا قرآن به زبان عربی است؟ "

از آن جا که وارد شدن به این گونه مباحث نیز دارای دو روش برون دینی و درون دینی است، در این بحث و نظر تنها، روش درون دینی را بر می گزینیم.

محدود کردن دایره بحث به این جهت است که مبادی، اصول و پیش فرض های هر بحث با بحث دیگر متفاوت است و مشخص نشدن مبنا و دایره ی بحث، در ابتدا، سرگردانی و در پایان بی نتیجگی به همراه خواهد داشت.

پس از این مقدمه و روشن شدن محدوده و پیش فرض ها به سراغ سوال اصلی می رویم؛
 

چرا زبان قرآن، عربی است؟

این پرسش را به چند صورت می توان مطرح کرد و جواب های هر کدام نیز متفاوت می باشد:

1) چرا حضرت محمد(ص) که شخصی عرب بود و در مکه مبعوث شد قرآنی به زبان عربی آورد؟

در این صورت جواب واضح و کاملا روشن است، زیرا که هر پیامبری باید به زبان قومش سخن بگوید تا مردم آن سخنان را بشنوند و پیرامون آن بیندیشند؛ و راه برای ایمان به آن یا تکذیب آن باز شود. بنابراین ، در اینجا، به طور کلی جای این سوال نیست که چرا پیامبر عرب، به زبان غیر عربی کتاب نمی آورد.

بلکه برعکس اگر کسی بخواهد آوردن کتاب به زبان غیرعربی را وظیفه او بداند می بایست دلیل بیاورد. قرآن در این باره می فرماید:« ما هیچ پیامبری را جز به زبان قومش نفرستادیم تا [ حقایق را] برای آنان بیان کند.»(ابراهیم 4)

بنابراین توافق زبان هر پیامبر با زبان پیام و پیام پذیر، امری مورد قبول و بلکه لازم است و گرنه تفهیم و تفهّم صورت نمی پذیرد.

2)گاهی پرسش به گونه دیگری مطرح می شود وآن این که:
 

چرا آخرین پیامبرالهی، عرب زبان بود تا به دنبال آن کتابش نیز به زبان عربی نازل شود؟

در جواب این پرسش باید جهات مختلف را در نظر گرفت ازجمله:

الف) وقتی سخن از آخرین پیامبر و آخرین پیام است، طبعا و اجمالا باید بشر را در سطحی از آگاهی و شعور دانست که قدرت دریافت آخرین پیام را داشته باشد، وحداقل طایفه یا گروهی از آنان بتوانند آن پیام را دریافت کنند و از آن نگهبانی کنند تا به نسل های بعدی برسد.

ب) اگر چه برخی از مردم دریافت، فهم، نگهداری و عمل به آخرین وحی را پیدا می کنند ولی به طور مسلّم، گروه بیشتر و بزرگتری با امکانات فراوان وقدرت و مکنت بیشتری، دین جدید و آخرین پیام را برنمی تابند و درصدد ازبین بردن آن و از میان برداشتن معتقدان، حافظان و نگهبانان آن هستند بنابراین باید راهکاری برای حل این مشکل اندیشیده شود.

ج) با اذعان به این مطلب که بنا نیست، پیوسته با معجزه و کارهای خارق العاده از دین و قرآن حمایت شود، به ویژه وقتی که آخرین پیام می خواهد به بشریت عرضه شود باید به گونه ای عمل شود که دین خاتم خود به خود، و بدون به معجزات و امور غیبی حفظ گردد و نگهبان و حافظ بیرونی نیاز نداشته باشد، با در نظر گرفتن نکات یاد شده، به سراغ انسان ها و محیط زندگی آنان می رویم تا ببینیم در کدام محیط وکدام شرایط آن نکات، خصوصا بند ج بیشتر قابل تحقق است.

اولا: عرب ها مردمانی هستند که بر زبان، راه و روش، آیین و نسب خود تعصب خاصی دارند، به گونه ای که نمی توان آنان را به راحتی از فرهنگ خود جدا کرد.حتی دراین دوره که تبلیغات رسانه ها همه را از حالت اولیه خود خارج کرده است ولی اکثر عرب ها حتی حاضر نیستند لباس سنتی خود را کنار بگذارند تا چه رسد به زمان های سابق که تبلیغات انترناسیونالیستی وجود نداشته، بلکه همه ی تبلیغات برحفظ ملیت بوده است.

ثانیا: عرب های حجاز به طور ویژه در شرایطی بودند که نه تنها از زبان خود دست بردار نبودند بلکه حکومت ها و سلطه های خارجی نیز نمی توانستند، آنان را مجبور کنند که از زبان و فرهنگ خود دست بردارند

زیرا آنان از قید و بند مسایل حکومت آزاد بودند و در بادیه به سر می بردند و منطقه ی وسیع حجاز آنقدر گرم ، سوزان ، بی آب و علف بوده که حتی حکومت های مقتدر آن زمان، نظیر ایران و روم به آنجا رغبتی نشان نمی دادند، و آنجا را جزوه گستره حکومت خود به حساب نمی آوردند و برفرض اگر تصمیم می گرفتند که مردم آن سرزمین را نابود یا از زبان اصلی وفرهنگ خودشان برگردانند نمی توانستند، زیرا آنان در یک نقطه و یک منطقه خاص ساکن نبودند،

بنابراین خداوند قرآن را به زبان عربی نازل کرد و عرب ها حجاز را با آن آشنا کرد تا از خطر درونی و بیرونی محفوظ بماند، زیرا نه عرب ها دست از زبان خود برمی داشتند و نه امکانات نابودی زبان آنان برای سلطه های خارجی فراهم بود.

ثالثا:زبان عربی با توجه به کثرت ضمایر، تفاوت ضمیرهای تثنیه، مفرد و جمع، تفاوت صیغه های مذکر و مونث، داشتن انواع گوناگون جمع( نظیر جمه قِلّه، کثرت، صحیح)، داشتن کنایات، استغاره های فراوان و بالاخره تفاوت معنای یک لفظ در قبایل مختلف، از امکانات فراوانی برای بیان بیشترین حجم از مطالب در کم ترین حجم از الفاظ، بدون ابهام گویی و نارسایی برخوردار بوده است.

با توجه به این نکات، برای بقای دین خاتم و ویژگی های مطرح شده در قوم عرب، سرزمین حجاز و زبان عربی، بهترین راه دفاع طبیعی و غیر خارق العاده از دین و بیمه کردن بقای آن برای نسل های آینده و بیان بیشترین حجم از مطالب در کم ترین لفظ، بدون ابهام و پیچیدگی، اقتضا می کرد که پیامبراکرم(ص) از بین عرب ها مبعوث شود و قرآن به زبان عربی آورده شود،

تا آن حضرت به مرور زمان، روش و آیین مردم را به سوی اسلام سوق دهد و قرآن با جاذبه های درونی خود، آوا و آهنگ دلپذیر آن، در ذهن های اعراب بادیه که دوستدار کلام موزون و فصیح بودند جای باز کند و درنتیجه از خطر انواع تحریف های لفظی نیز در امان بماند.

روشن است که حفظ قرآن همیشه در گرو حفظ با معجزه یا عذابِ معارضان و مخالفان آن نیست بلکه راه طبیعی این است که خداوند ویژگی های داخلی و خارجی، محیطی و اجتماعی و ... را به گونه ای قرار دهد که با آن ویژگی ها قرآن خود به خود و به طور طبیعی حفظ شود.

 

منبع: جام نیوز

 





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
یکشنبه 18 اسفند 1392 12:27 ب.ظ
سلام عزیزم.وبلاگ خیلی باحالی داری .این پستت هم خیلی جالب بود .خوشم اومد . منم یه سایت آشپزی دارم خیلی هم خوشمزه .ممنون میشم یه سر بزنی و نظرت رو بگی .منتظرتم . فعلا
سه شنبه 13 اسفند 1392 08:23 ب.ظ
سلام عزیـــــــزم ، چه وب باحالی داری ، خیلی جذابه ، راستی منم یه سایت آشپزی دارم خیلی تر و تمیز و شیک ، ممنون میشم بیایی و نظرت رو بگی ، حتما یه سر بیا ،اگه خواستی میتونی منو با اسم سایت آشپزی نوشیدنی لینک کنی ، منتظرتم بای
پنجشنبه 11 آبان 1391 10:40 ق.ظ
همه ما به پیامبری مبعوث شده ایم. این تکلیف پرفضیلت، بزرگ و سنگین بر دوش یکایک ما نهاده شده است. این وظیفه الهی را پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله بر دوش ما نهاد. اما کی و کجا به پیامبری برگزیده شده ایم و چه پیامی بر عهده ما نهاده شده که برسانیم؟
برای اطلاع بیشتر به آدرس
http://serat.mihanblog.com/post/188
مراجعه بفرمایید.
در ضمن برای تقدیم مطالب به روزتر و مفیدتر ما را با
نظرات سازنده خود مهمان نمایید.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :